Min kamerautrustning


Först har jag min älskade kamera! Det är en Canon eos 500d, fick den julen 2010/2011. SÅ jag har haft den i typ ett och drygt ett halvt år nu. Den är verkligen helt perfekt för mig, och med den så har jag nu börjat fotografera med manuella inställningar m.m Så den är väldigt enkel att förstå och lära sig .

Kostar nog 5000-6000kr tror jag !

Sedan har jag mina objektiv, det första är ett efs 18-55mm som jag fick till kameran och som är helt okej bra i början men sen när man börjar lära sig lite mera så villa iallafall jag har ett objektiv med lite mer effekt eller vad man ska kalla det ;) Det andra är ett ef 50mm 1.4 USM som är mitt absoluta favoritobjektiv! Fick det denna julen och jag verkligen älskar det, det är mest ett människor/porträtt objektiv men passar även till mer vardagliga bilder.

Efs 18-55mm kostar nog 1500kr / ef 50mm 1.4 USM kostar ungerfär 3000kr


Sen så har jag även lite tillbehör till min kamera. jag har ett stativ, fjärrutlösare, reflexskärm, minneskort, filter och lite så.

/Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0